Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
Maj 21, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
Lipiec 3, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, kiedy idziemy na dyskotekę, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się również home staging – czyli proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, często będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego musimy zrobić wszystko, by nasz dom wyglądał wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, i wobec tego warto skontaktować się ze specjalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – zacznijmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz przez cały czas szukała sposobów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby sumiennie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie należyte prace remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Klient był oczarowany nieruchomością. Efekt? Nieruchomość została sprzedana o wiele prędzej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Z czego to wynikało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie ewentualnego klienta jest o wiele lepsze niż to było przed zastosowaniem techniki. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na uznanie fachowców od nieruchomości w USA, a branża zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu ponad milion osób, a z pewnością jest autorką cenionych tekstów z tej dziedziny.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki reality show „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, iż mogą dużo zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie.

Do Polski home staging trafił na dobre już w XXI wieku. Wszystko przez to, że ludzie poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, widać zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy działają na rynku mieszkań. Barbara Schwarz wypracowała dopracowany model, ale korzystający z niego musieli reagować na kaprysy ewoluującej mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie są jedynie zabiegi ulepszające estetykę posesji. Home staging bowiem to po prostu wdrożenie idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, uznanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach przedstawiania świeżej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest bardzo ważna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zmusić potencjalnego nabywcę do sprawdzenia mieszkania. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Nie zapominajmy, że wykonanie odpowiednich fotografii musi nastąpić już po dokładnym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie teorie Barbary Schwarz mówiły nam, że dużo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. To ciekawe, jak wiele osób nie pamięta o odruchowych działaniach, jak np. pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być okropny zapach w domu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeżeli pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej zatrudnić specjalistów z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza nieruchomość prezentowała się jak najlepiej.

Zajrzyj na naszą stronę – wszystko o nieruchomościach – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.