Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
3 lipca, 2017
Malowanie bawialni i sal zabaw dla dzieci
Malowanie bawialni- artystyczne dekoracje
2 grudnia, 2017

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, że bez odpowiedniego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na dobre wyniki naszej firmy są relatywnie nieduże. Całe szczęście, że, dzięki nowoczesnym technologiom, Google stworzyło wielowymiarowy system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Konsumentów z pobliża, konieczne jest właściwe wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa składników, które opiszemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czym jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z danego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie wybadać, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Da się to łatwo zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne nie kłamią – powyżej 95% Odbiorców poszukuje priorytetowo firm i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Powinniśmy poczynić co w naszej mocy, żeby trafili na właśnie naszą firmę, ponieważ więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a więcej niż 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Gdy posiadasz restaurację działającą lokalnie, obowiązkowo powinieneś zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Analogicznie jak w kwestii szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż bardzo ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść oraz postarać się, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie pochylić się nad technikami, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.

Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie istotne jest zrobienie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek firm, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że szukający, korzystający z lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo utworzenie wizytówki nie jest relatywnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej znajomości tematu.

Aby dodatkowo podnieść swoje perspektywy na zwerbowanie lokalnych Odbiorców, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest relatywnie trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć odpowiedni tytuł. Powinniśmy wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy regularnie je aktualizować. W dalszej kolejności ustalamy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zwykle w postaci nazwy zakładu. Jeżeli już przejdziemy przez te elementy, pozostaje jedynie dobrać odpowiednią grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka służy także wyszukującym do wystawiania opinii na temat firm. Ich ilość i jakość determinują to, jak wysoko znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować dużą liczbę pozytywnych opinii, to wówczas łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Klientów oraz tworzenie przewagi nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy przepis, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego bez wątpienia pomoże Ci poczynić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.