Jak otworzyć sklep internetowy – wiemy jak to zrobić

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – alternatywa dla klasyki
Grudzień 28, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – dlaczego warto?
Styczeń 13, 2018
Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Jak otworzyć sklep internetowy - poradnik

Dzisiejsze dni to naturalny rozkwit kultury konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, cały czas i łakną mieć więcej i więcej. Nic nie świadczy o tym, żeby ta tendencja się odwróciła. Nabywanie luksusowych produktów to jedno, ale na pierwszym miejscu są jeszcze detergenty, produkty spożywcze – słowem to, co jest nam potrzebne do funkcjonowania. Gros osób pędzi nieustannie przez życie i dzięki temu, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Rozwiązaniem może okazać się sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Każdy z nas łatwy wyliczy spore grono przykładowych jednostek, nie mających w ogóle wolnego czasu. Zakupy załatwiają w supermarkecie dwa razy w miesiącu, żeby zaoszczędzić sobie stałego chodzenia po kluczowe artykuły. Teraz niektóre sklepy poszły jeszcze naprzód i proponują takowym przywiezienie asortymentu do domu.

Powyższa sfera tyczy się przede wszystkim jednostek zalatanych, siedzących godzinami w miejscu zatrudnienia. Nie wyglądają na zachwyconych, jak muszą udać się na świąteczny shoping. To właśnie oni skwapliwie sięgają wówczas po sklep online i masowo kupują upominki dla rodziny i przyjaciół. Mając to na uwadze – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – bardzo szeroką.

Wiemy zatem jaki pierwszoplanowy powód utworzenia sklepu internetowego, obecnie powinniśmy przeanalizować jak on ma się prezentować. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeżeli sklep internetowy ma Wam przynieść duże zyski, wówczas zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Przeanalizowanie mocnych oraz gorszych stron, szans i zagrożeń to totalna podstawa. Obejmuje to kwestię tak Waszego nowego sklepu, jak również otoczenia konkurencyjnego. Należy sprawdzić jakie parametry generują, w czym możemy się na jej tle wyróżnić.

Krok następny to określenie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Otwarty przez nas sklep online może być skierowany do Nabywcy niedzielnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu typów produktów, lecz również przykładowo zapraszać do sklepu głównie kobiety, ze względu na przewagę kosmetyków. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy środki pozwalają Ci na dotarcie do potencjalnych partnerów w całej Polsce. Być może będziesz musiał na początek skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Nie wolno zapominać, że założenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, bezwzględnie musimy zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym albo do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, dopełnić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli Twoja firma już działa, musisz wyłącznie dokonać zmiany w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Następna analizowana składowa tyczy się produktów. Kiedy już namyślimy się czy nastawiamy się na coś wyspecjalizowanego, z ekskluzywnej działki, czy też produkty uniwersalne, wyrabiane na olbrzymią skalę, koncentrujemy się na odpowiednim wyborze dostawcy. Odpowiedzialność, terminowość i wiarygodność, to winna być lista walorów, na jaką należy spojrzeć przy kontraktowaniu. Rzecz jasna czynnikiem kluczowym jest również stosunek jakości do ceny. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Dostawca już wybrany? Teraz należy dopracować prezentacje towarów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Zanurzamy się w tym momencie w obszar promowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Gdy pragniemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, wówczas musimy postawić na unikalne opisy – chwytliwe dla Kontrahentów, ale oprócz tego – zoptymalizowane pod SEO, by dobrze nam znana wyszukiwarka Google traktowała te opisy jako unikalne. Jeżeli nasza treść była już wcześniej gdzie indziej – narzędzie wyszukujące zakwalifikuje nas negatywnie i nie uzyskamy odpowiedniej lokaty w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na zagwarantowanie odpowiednich systemów płatności. Do popularnych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Na pewno powinniśmy też zagwarantować Partnerom zapłacenie przy odbiorze oraz z góry. Kluczową sprawą jest to, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– najlepiej szyfrowaniem. To spowoduje, że zainteresowani będą mieli do nas większe zaufanie.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Koncepcja jest, znacie już swoją konkurencję, mamy naszkicowany plan działania oraz właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Teraz trochę spraw technicznych.

Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Niektórym starczy chociażby bezpłatny software, ale jeśli nasz sklep ma się rozwinąć na dużą skalę – możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w pakiecie z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeżeli nie dostaniemy takiego bonusu – wówczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – hosting rzecz jasna musi być dostosowany do wielkości i zakresu działania naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – przynoszą one zbyt wiele ograniczeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.