Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
Wrzesień 2, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna energooszczędne
Wrzesień 15, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google mamy dojście do namiarów przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu znaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów i usług. By znaleźć się na liście firm w swojej okolicy wystarczy założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich dostępnych usług Google trzeba odnaleźć opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami stworzyć profil. Każdy następny krok zbliża nas do utworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać niezbędne dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktu, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o podstawowe dane wizytówka jest opracowana do korzystania. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, aby wizytówka była całkowicie aktywna. Mając wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje sporo różnych czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi najczęściej sugerujemy się tym, jak daleko znajduje się od miejsca zamieszkania, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie przede wszystkim na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Oprócz tego istotna jest trafność oraz rozpoznawalność pod względem frazy kluczowej. Gdy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, które mogą dodatnio zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o kolejne równie przydatne dane, które wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Ponadto w nazwie wizytówki da się dodać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. nazwa firmy pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego warto ustawić kategorie i podkategorie, które pokażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Istotna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, sklepu, gabinetu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest również zdobycie atrybutów. Atrybuty są zespojone z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking albo czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ wstawiane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Same opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów nadal wierzy opiniom Google, z tego względu lepiej się o nie postarać i co ważne, lepiej na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Wstaw usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy w wizytówkach Google

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by zwrócić uwagę na najważniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najlepsze słowa kluczowe. Pierwsze 250 znaków pokazuje się na wizytówce firmy bez klikania w przycisk „więcej”, ze względu na to należy skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Co więcej dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje usługi i produkty. Wypełnienie profilu tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także najpewniej przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale także umożliwiają zamieszczenie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne publikowanie zdjęć korzystnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy klientom ciekawych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony internetowej albo wypróbowania usługi. Wpisy zawierają treść sięgającą do 1500 znaków oraz odsyłacz, za pomocą którego możemy przekierowywać do wybranej strony, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie widoczny przez wiele czasu (czas można ustawić nawet do roku), może być elementem marketingu treści, w którym będziemy dostarczać klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana niemal jak blogowe wpisy na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki odsyłające wprost do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi katalogami, forami, portalami blogami i innymi źródłami, ocenianymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link odsyłający. Dobry profil linków da Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne interesujące źródła. Profil linków ma zatem korzystny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.