Marketing internetowy – nowe możliwości

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak przygotować nieruchomość pod sprzedaż?
24 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – Google Moja Firma i wiele więcej
9 października, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Nie od dziś wiadomo, że sieć internetowa daje nam całą masę perspektyw w dziedzinie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w analizowanym temacie znajdzie zastosowanie. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w internecie. W tym wpisie omówimy co to takiego e-marketing i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Żeby zagłębić się w tematykę połączoną z marketingiem w internecie, powiedzmy sobie wpierw jak działa sam marketing. Wiele czytelników stosuje ten termin zamiennie z promocją konkretnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do możliwie jak największej grupy Klientów. Aby to miało miejsce, powinniśmy zatroszczyć się o wiele elementów, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do reklamowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu trwania procesu, konieczna jest nieustanna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Nabywców.

E-marketing – pierwsze kroki

Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna forma marketingu – marketing w sieci, nazywany również e-marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Przedsiębiorcy i właściciele korporacji przenoszą działalność do sieci, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów sieci i przygarnąć nowych Kontrahentów. Marketing internetowy to suma wszystkich zabiegów, które znamy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeżeli nasze działania będą skuteczne, to wtedy widoczność naszej firmy w sieci stanowczo ulegnie poprawie, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Najważniejszym narzędziem, z którego będziemy korzystać w e-marketingu jest witryna www naszej firmy. Z najważniejszych różnic między tradycyjnym marketingiem, a marketingiem on-line podkreślamy z pewnością rolę Nabywcy. Nie jest ona tutaj pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie opinii na temat naszej pracy oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– prowadzenie i pozycjonowanie blogów
– e-mail marketing

Opisywaliśmy już dość wyczerpująco pozycjonowanie stron www, natomiast w tym tekście skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam przynieść wiele profitów.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta branża marketingu on-line jest szczególnie skuteczna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Odbiorców, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi wieloletnich i bazujących na oddaniu więzi. Jak to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na rozpowszechnianiu w internecie treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Nabywcy, który zdecyduje się zostać z naszą marką na stałe. Oczywistym jest, że dużo zależy również od naszej grupy docelowej. Tematyka powinna być przystosowana do jej upodobań, tradycji oraz co również istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w przeróżnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma oczywiście znaczenie, lecz jeszcze większą wagę powinniśmy przywiązywać do klasy wydawanych przez nas treści. Kiedy Google uzna je za wartościowe, to wtedy powiększy to perspektywy naszej firmy na bycie łatwiej zauważalnym w wynikach wyszukiwania. Dopilnujmy, żeby teksty były autorskie i niebanalne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Ta dziedzina marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest ekspertem w szukanej branży, tudzież jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub często odwiedzanego profilu w mediach społecznościowych, potrafi znacznie wpłynąć na ewentualnych Nabywców. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera powinniśmy się kierować dziedziną, w której działamy. Jeżeli chcemy promować sklep odzieżowy, wtedy nie najgorszym pomysłem stanie się zaangażowanie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zaangażowaniem człowieka do lansowania Twojej firmy, jasno określić cele i zastanowi się jaki budżet będziesz chciał na wyłożyć na zatrudnienie influencera. Wynajęcie influencera winno być częścią dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Moc możliwości, ale też mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma przynieść profity. Nasze działania powinny być dokładnie ułożone, a później ustawicznie musimy reagować na zmiany w modzie.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.